Thursday, February 16, 2012

USA ja Kanada turistid on Costa Rica kylastusrohkuse poolest esikohal ja neid on siin t6esti palju. Turisminduses t88tades olen kokku puutunud v2ga erinevate rahvustega, aga mis teha - s2ravamad p2rlid on p2rit USA turistidelt.

Mulle yldiselt ei meeldi yldistused. Seep2rast ytlen kohe 2ra, et see kirjutis ei ole yldistus ameeriklastest - need on vaid m6ned t2helepanekud, mis on mind sygavalt (v6i veel sygavamalt) h2mmastanud.

Ja teate miks veel see ei saa olla yldistus? Sest yks mu parimad s6brannasid abiellub suvel ameeriklasega, nii et ilmselgelt on hoopis teistmoodi s2ravaid ameeriklasi :)

T88tasin v2ikeses butiikhotellis. yhel hommikul tuiskas vastuv6ttu yks hotelli kylaline, selline sportlik 30ndates naisterahavas. Hambas ristis alustas kirumist. "Ma ei saa aru, miks see joga siin nii kallis on?!", "Ma ei saa aru, kuidas mu s6branna sai mulle nii teha, et otsustas oma pulmad siin Costa Ricas pidada?", "Siin on nii kalli k6ik, ma ei saa aru, kuidas siin k6ik nii kallis on???!". Ta oli juba p2ris endast v2ljas, siis j2i vait ja siis ma sain aru et ... need ei olnundki retoorilised kysimused. Noh, selle 6udselt 6ela s6branna 6igustuseks ei olnud mul muidugi midagi 8elda, nii ma siis ohkisin ka kallite hindade yle. See teda muidugi ei rahustanud. L6petuseks teatas ta pysti krapsates, et see kuradi Costa Rica on k6ige kallim saar, kus ta kunagi k2inud on! No ausalt, ta oli ilusa inimese kohta juba nii 2rritunud, et kui ma oleks talle teatanud, et Costa rica pole saar, oleks see ilmselgelt olnud viimane piisk tema karikasse ja kes teab mis siis veel juhtunud oleks...

Elan 3 km Manuel Antonio rahvuspargist. Ehk siis t2iesti Vaikse ookeani 22res. Pargis on yks ilus poolsaar, umbes 60 meetri laiune ja see eraldab kahte ilusat randa. Kord oli mu s6ber Tony yhe ameeriklaste grupiga pargituuril. Olid yhes rannas, nautisid selle ilu, tegid pilte, r22kisid loodusest, ookeanist - noh, tavaline. Siis l2ksid teise randa ehk siis k6ndisid umbes 60 meetrit. J6udnud teise randa, teatas yks kolmekymnendates naine: "Nii et nyyd oleme siis Kariibi mere 22res.". Eeeeeee??????????? Jah, kaardi peal paistab Costa Rica t6esti kitsa ribana, aga uskuge mind (ka teie, ameeriklased:)) - see on rohkem kui 60 meetrit. Ja siinkohal avaldan austust oma s6brale, kellel kuuldavasti 6nnestus l6puni profesionaalseks j22da ja t6sise k6nemaneeriga rikkuda naise "t2itunud" unelm solistada varbaid m6nusas Kariibi meres.



Olime Angelaga baaris. Meie juurde tulid 3 ameerika kutti, nii 25 ringis ma pakun.

Yks neist: Kust te p2rit olete?

Meie: Eestist

Nemad: ???

Mina: V2ike riik Soomest l6unas

Yks neist (Heureka h22lega): Aaaa.. Argentiina!!!

Meie: ?????????

No further comments needes, I guess.



Kontoris. Mina ja marketingi manager m6lemad omas mullis t88d tegemas, kui sisse k6nnib umbes 60ndates meesterahvas (v6ite arvata mis riigist). Teatas, et elab siin l2hedal hotellis ja igal hommikul n2eb yhte musta lindu, kelle saba on selline (ja teeb mingi hiiglama imeliku ebam22rase kaarekujulise liigutuse). "Mis lind see on?". Noh, ma teatasin tagasihoidliku viisakusega, et ma siinseid linnusorte t6esti ei tunne ja kui tunnekski, siis ilmselt ingliskeelse liiginimetusega j22ks nii v6i teisiti h2tta. Mees kamandas mind, et kysigu ma siis kolleegilt. Kysisin siis Randallilt, kes oli juba vahepeal oma t88sse j2lle sukeldunud, et kas tema teab sellest "imeliselt osavalt ja detailselt" (no nii ma muidugi ei 8elnud, aga m6tlesin) linnuliigist midagi. Ka Randall ei teadnud. 6igemini, ta pakkus, et ehk v6iks olla yks liik, aga et kuna ta pole n2inud seda lindu ja kirjeldus pole v2ga detailne, siis ei tea ta t2pselt 8elda. Selle peale ahmis mees 6hku ja kysis: "No kuidas te ei tea?!?!? Te elate siin?!?? Ma tahan ju raamatut osta, kus see lind sees oleks". Jah, me elame siin. Troopilises (!) kliimas, kus jah - t6esti on ainult yks must linnuliik. Ja k6ik need, kes t6eliseks siin loodusgiidiks saada tahavad ja selle nimel jumal-teab-kui-palju linnuliike higistades selgeks peavad 6ppima- need rapsivad niisama. Kui teil m6ne liigi kohta kysimusi tekib, siis p88rduga muidugi kontorit88liste poole. Nad ju elavad siin. Ofkooors.


Selle lyhikese aja jooksul olen juba v2lja selgitanud ameeriklaste lemmikanekdoodi. Nad asuvad seda erilise 6hina ja uhkustundega (!) vestma siis, kui avastavad, et keegi r22gib rohkem keeli kui tema v66rkeel.

Niisiis.

"Kuidas nimetatakse inimest, kes r22gib palju keeli? - Polyglott."

"Kuidas nimetatkse inimest, kes r22gib kahte keelt? - Kakskeelne (bilingual inglise keeles)"

"Kuidas nimetatakse inimest, kes r22gib yhte keelt? - Ameeriklane". - Ja siis pugistavad nad hirmsasti naerda. Ma ei ytle midagi.


Kohalikud kutsuvad siin ameeriklasi gringodeks/gringadeks (vastavalt siis mees- ja naissoost). Alguses mulle tundus, et see on selline neutraalne v2ljend, nagu ticod/ticad (costarikalased), aga yha enam on mul tunne, et see on pigem sellise negatiivse varjundiga. Nii et mul ei olnud yldse kahju, et kui yks kole ja rumal meesterahvas, kelle keha oli juba niigi koledate t2toveeringutega kaetud, teatas, et kavatseb omale t2toveeriga "Guapo gringo" (guapo on ilus,n2gus). Grammatiliselt ebakorrektne, valetav (polnud ta mingi guapo) ja s6na "gringo" kasutav t2toveering. Sweeeeet:)


Aga muidu on nad toredad.

1 comment:

  1. ma rääkisin selle nalja (ükskeelne ja kakskeelne..) siinolevatele ameeriklastele ja sain ühtse YEAH, THAT'S US! vastuse! :D:D
    Jätka samas vaimus, Gerli!
    Pea püsti ja hüva huumorimeelt! ;)

    ReplyDelete